Werken bij MamaLoes

Wil jij elke dag met een lach op je gezicht naar je werk? Dan is MamaLoes Babysjop de organisatie voor jou! Ons doel is om met liefde en plezier de beste babywinkel van Nederland te zijn en dit zie je terug in alle facetten binnen ons bedrijf.

De mensen van MamaLoes Babysjop zijn het hart van het bedrijf. Onze ervaring is dat iedereen bepaalde kwaliteiten heeft en als je graag wilt kan je altijd van toegevoegde waarde zijn. MamaLoes Babysjop heeft een Sociaal Hart. Wij vinden het belangrijk om als organisatie ook maatschappelijk betrokken te zijn, daarom hebben we een goede samenwerking met een aantal maatschappelijk betrokken partijen op het gebied van duurzame inzetbaarheid en sociaal werkgeverschap.

De cultuur binnen MamaLoes Babysjop laat zich omschrijven als informeel, betrokken, hard werken en met plezier je werk doen.

Lijkt het jou ook leuk om ons team te versterken? Lees dan snel verder!


Vacatures

Hieronder vind je de functies waarvoor we op dit moment leuke collega's zoeken.

Medewerker Klantenservice m/v

Wij houden van tevreden klanten. Zowel in de winkel als online. Omdat het aantal bestellingen in onze webshop blijft groeien, hebben we ook meer klanten tevreden te houden. Ons klantenservice team kan daarom wel wat versterking gebruiken! Je hebt telefonisch en per e-mail veel contact met klanten die tegen een probleem zijn aangelopen, of die simpelweg op zoek zijn naar meer informatie of advies nodig hebben.

Wie zoeken wij?

Een sociale, enthousiaste en klantgerichte collega (m/v), die het leuk vindt om onze klanten te helpen. Wij verkopen een breed scala aan baby- en peuterproducten, dus het is handig als ervaring hebt met of je graag wilt verdiepen in de wereld van baby-artikelen. Het is belangrijk dat je het leuk vindt om met klanten bezig te zijn en dat je er een kick van krijgt als een klant tevreden de telefoon ophangt. Je hebt een flexibele instelling, werkt graag in teamverband en je hebt er geen bezwaar tegen om op zaterdagen te werken.

Wat ga je doen?

• Klanten adviseren
• Klachten afhandelen
• Mensen blij maken
• Schakelen tussen klant en leverancier
• Zowel aan de telefoon als per e-mail

Wat verwachten we van jou?

• Flexibiliteit
• Teamspirit
• Enthousiasme
• Klantvriendelijkheid
• Communicatief sterk
• Oplossingsgericht

Is dit echt iets voor jou? Dan willen we graag kennis met je maken. Stuur je motivatie en CV naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl. 


Backoffice Medewerker m/v

Bij MamaLoes Babysjop kan iedere (aanstaande) ouder, grootouder of cadeautjesjager terecht voor een ruim en uniek assortiment van ongeveer 10.000 verschillende babyartikelen. Al die producten komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Assortiment moet bepaald of ontwikkeld worden. Voorraad moet besteld worden, vervolgens moet in de gaten gehouden worden of de (juiste) producten daadwerkelijk bij ons binnen komen, ze moeten verwerkt worden in onze voorraad en natuurlijk netjes betaald aan de leverancier. Daarnaast is het van groot belang dat het assortiment ook aanslaat bij onze MamaLoes klanten. Want daar doe je alles voor. Een leuk en divers spel en daar zoeken we versterking bij.

Als Backoffice Medewerker maak je deel uit van ons inkoop team. Daarbij is het belangrijk dat je 'over afdelingen heen kunt denken’ en een brug kunt vormen tussen verschillende afdelingen, zoals administratie, logistiek, marketing en klantenservice. Je dag zal heel divers zijn ingedeeld maar vooral bestaan uit contacten onderhouden met fabrikanten en leveranciers over de hele wereld.

Ben jij ondersteunend sterk, pro-actief en meedenkend? Heb jij daarnaast behoefte aan uitdagingen en houd jij van grenzen opzoeken? Dan is deze vacature misschien wel wat voor jou!

Wat verwachten we van jou?

  • Minimaal MBO 4-niveau
  • Pro-actieve houding
  • Communicatief vaardig
  • Commerciele ervaring is een pre
  • Administratieve vaardigheden
  • Vermogen om problemen te signaleren en kansen te creeren
  • Je krijgt energie van een dynamische werkomgeving
  • Je bent gestructureerd, flexibel en houdt van aanpakken
  • Beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift is een must

Denk jij na het lezen van bovenstaande tekst “Ja, dit ben ik!”? Dan willen we graag kennis met je maken. Stuur je motivatie en CV naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


Retouren Medewerker m/v

Als medewerker retouren heb je een uitvoerende en organiserende rol binnen ons magazijn.

In ons magazijn van zo'n 5000m2 hebben we ongeveer 10.000 verschillende baby-artikelen op voorraad, die we natuurlijk nodig hebben om zo snel mogelijk naar de klanten van onze webshop te versturen. Natuurlijk komen er vanwege diverse redenen wel eens bestellingen terug. Dan kom jij in beeld. Als retouren medewerker behandel jij alle binnenkomende retouren. Het is een dagelijks terugkerende uitdaging om dit samen met je collega’s zo goed en efficiënt mogelijk te doen.

Als retouren medewerker voer je diverse werkzaamheden uit, zoals:

  • Het ontvangen van de retouren en deze geordend sorteren.
  • Het controleren van de retouren m.b.t. de klacht van de klant.
  • Het zorgvuldig verwerken van de retouren in ons systeem. Denk hierbij aan: terugbetalingen, omruilen en terugplaatsen van producten.

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent gestructureerd, flexibel en houdt van aanpakken
  • Je bent nauwkeurig en concreet
  • Je bent een teamspeler
  • Je denkt en werkt oplossingsgericht
  • Je krijgt energie van een dynamische werkomgeving

Wat bieden wij jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en uitvoer van eigen ideeën

Heb je interesse? Dan kan jij je CV en motivatie sturen naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


Logistiek Medewerker m/v

Logistiek medewerkers bij MamaLoes hebben een uitvoerende en organiserende rol in ons magazijn.

In ons magazijn van zo'n 5000m2 hebben we ongeveer 10.000 verschillende baby-artikelen op voorraad, die we natuurlijk nodig hebben om zo snel mogelijk naar de klanten van onze webshop te versturen, maar ook om de schappen van onze winkels aan te vullen. Het is een dagelijks terugkerende uitdaging om dit zo goed en efficiënt mogelijk te doen samen met je collega’s.

Als logistiek medewerker voer je diverse werkzaamheden uit, zoals:

  • Inruimen: Een magazijn met zoveel producten erin vult zich niet vanzelf aan. Er komen flink wat goederen binnen. Tijdens het inruimen zorg je dat al de binnengekomen producten een logische plek krijgen in ons (bulk)magazijn en ook dat dit op de juiste manier geregistreerd wordt in ons voorraadsysteem. Dit is zowel fysiek als administratief, wat zorgt voor veel afwisseling in je werkdag.
  • Orderpicken: Tijdens het picken ga je vooral aan de slag met de uitgaande bestellingen van de webshop. Je bent voornamelijk bezig met het verzamelen, compleet maken en controleren van alle bestellingen. Hierbij houd je steeds nauwkeurig in de gaten of alles in het magazijn een logische plek heeft en of daar alle processen op rolletjes lopen. Constateer je voorraadverschillen? Dan signaleer je deze bij onze voorraadbeheerders en/of los je deze zelf op. 
  • Inpakken: Bij het inpakken zorg je dat de bestellingen die door de orderpickers al verzameld zijn in ons magazijn gecontroleerd worden op volledigheid en juistheid en dat ze op een nette manier ingepakt worden, zodat ze klaar zijn voor verzending. Je gaat er voor de volle 100% voor dat de bestellingen van onze klanten perfect de deur uit gaan.

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent gestructureerd, flexibel en houdt van aanpakken
  • Je bent nauwkeurig
  • Je bent een teamspeler
  • Je denkt en werkt oplossingsgericht
  • Je krijgt energie van een dynamische werkomgeving

Wat bieden wij jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en uitvoer van eigen ideeën

Heb je interesse? Dan kan jij je CV en motivatie sturen naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


ICT beheerder m/v

Als ICT beheerder bij MamaLoes Babysjop ben je verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de verschillende systemen binnen het bedrijf. Denk hierbij aan het beheren van de vele pc’s, printers, telefoons en handterminals binnen het bedrijf. Daarnaast behoren ook het beheer van bijvoorbeeld de logistieke systemen, internet- en VoIP verbindingen, en beveiliging en back-up tot je verantwoordelijkheden.

Je zorgt ervoor dat je collega’s hun werkzaamheden op de juiste manier kunnen uitvoeren, ondersteunt ze bij vragen of problemen en houdt het interne ICT systeem operationeel. Daarnaast ga je bij MamaLoes Babysjop een actieve rol spelen in de toekomstige ontwikkelingen op ICT-gebied. Ook kom je zelf met voorstellen om de ICT omgeving bij MamaLoes Babysjop te optimaliseren en verbeteren, en voert deze optimaliseringen en verbeteringen door.

Dit verwachten we van je:

  • Je hebt een afgeronde ICT opleiding op minimaal MBO niveau 4
  • Je bent communicatief vaardig
  • Je kunt goed in teamverband werken
  • Je hebt een pro-actieve houding t.o.v. verbetering en optimalisatie ICT
  • Je blijft op de hoogte van ontwikkelingen in je vakgebied
  • Je helpt collega’s bij technische problemen
  • Je draagt zorg voor de beveiliging van systemen en netwerken
  • Je zorgt voor consistente data back ups
  • Je ondersteunt externe partijen bij de integratie van nieuwe systemen bij MamaLoes

Dit bieden we je:

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en uitvoer van eigen ideeën

Heb je interesse? Dan kan jij je CV en motivatie sturen naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


Fulltime Junior Controller m/v

Heb jij een achtergrond in financiële administratie, of wil je die juist graag opbouwen? En ben je op zoek naar een leuke baan waarbij je veel kunt leren, binnen een fijn en informeel bedrijf? Mooi: wij zoeken namelijk een Junior Controller m/v ter versterking voor onze afdeling (Financiële) Administratie! Verwacht een afwisselende en uitdagende functie, binnen een sterk groeiend bedrijf. 

Jij bent:

• Kwaliteitsbewust en verantwoordelijk
• Analytisch en kritisch maar invoelend
• Ondersteunend en richtinggevend
• In het bezit van een HBO diploma met financiële achtergrond

Meer informatie over de vacature en de sollicitatieprocedure kan worden opgevraagd via personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl, naar dat e-mailadres kun je ook je CV en motivatiebrief sturen.


Weekendhulp en/of oproepkracht in de avond

Wij zoeken voor onze afdeling Logistiek inpakkers en/of orderpickers (m/v). Jij bent hierin de laatste en één van de belangrijkste schakels in het logistieke proces rond de bestellingen. Je controleert en pakt de bestelling van de klant in en zorgt ervoor dat deze netjes verpakt en correct verstuurd kan worden.

Je komt te werken in een fijn team dat samen met liefde en plezier toewerkt naar een perfecte klanttevredenheid bij bezorging! Over de uren gewerkt na 19.00 uur ontvang je een toeslag van 25%.

Wat verwachten we van jou?

• Nauwkeurig
• Enthousiast
• Harde werker
• Teamspeler
• Minimaal 2 avonden per week beschikbaar

Wie zoeken wij?

• Weekendhulpen die iedere zaterdag ons logistieke team komen versterken
• Oproepkrachten die op flexibele basis 1 of meerdere avonden per week van 20:00 t/m 23:00 uur beschikbaar zijn. Daarnaast zou je in de vakantieperiodes extra kunnen werken.

Natuurlijk is een combinatiefunctie van weekendhulp en oproepkracht ook mogelijk.

Heb je interesse? Dan kan jij je CV en motivatie sturen naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


 

Open sollicitatie

Open solliciteren kan altijd bij ons! MamaLoes heeft namelijk regelmatig nieuwe vacatures. Wanneer je een open sollicitatie met motivatie en CV naar ons stuurt, bewaren we je gegevens en nemen we contact met je op wanneer er een voor jou interessante functie vrijkomt.

Je kan jouw CV en motivatie sturen naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl. Wie weet verwelkomen we je binnenkort in ons team!


Vacatures met een sociaal hart, werken met een ander doel dan geld

MamaLoes Babysjop wil iedereen een kans geven. Soms is een betaalde baan gewoon (nog) niet haalbaar maar wil je wel deel uitmaken van een team. Ook dan willen we graag iets voor je kunnen betekenen! Voor al deze mensen hebben we "vacatures met een sociaal hart" beschikbaar.
 
Dus heb jij de behoefte om weer aan de slag te gaan of verlangens weer bezig te zijn in een gezellige omgeving? Wil jij een toegevoegde waarde zijn binnen een bedrijf of wil jij gewoon terug komen in een dagelijks ritme? Dan heeft MamaLoes Babysjop misschien een plekje voor jou.
 
Laat het ons door middel van een 'open sollicitatie' weten als je iets voor ons zou willen betekenen! Stuur je CV en motivatie door naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl. Dan gaan we samen kijken wat voor werkzaamheden er bij je zouden kunnen passen. 
 
Let op: onze 'vacatures met een sociaal hart' zijn geen betaalde banen; deze banen zijn wel perfect om werkervaring op te doen, om je persoonlijk te ontwikkelen, onder de mensen te komen én om een mooie nieuwe stap in de maatschappij te zetten. Omdat werken ook hele belangrijke andere doelen heeft dan geld verdienen. 

.

(Bron: http://www.krewwerktvooru.nl/)