Werken bij MamaLoes

Wil jij elke dag met een lach op je gezicht naar je werk? Dan is MamaLoes Babysjop de organisatie voor jou! Ons doel is om met liefde en plezier de beste babywinkel van Nederland te zijn en dit zie je terug in alle facetten binnen ons bedrijf.

De mensen van MamaLoes Babysjop zijn het hart van het bedrijf. Onze ervaring is dat iedereen bepaalde kwaliteiten heeft en als je graag wilt kan je altijd van toegevoegde waarde zijn. MamaLoes Babysjop heeft een Sociaal Hart. Wij vinden het belangrijk om als organisatie ook maatschappelijk betrokken te zijn, daarom hebben we een goede samenwerking met een aantal maatschappelijk betrokken partijen op het gebied van duurzame inzetbaarheid en sociaal werkgeverschap.

De cultuur binnen MamaLoes Babysjop laat zich omschrijven als informeel, betrokken, hard werken en met plezier je werk doen.

Lijkt het jou ook leuk om ons team te versterken? Lees dan snel verder! 


Wij zijn op zoek naar enthousiaste collega's die het verkoopteam in onze nieuwe winkel in Utrecht compleet maken! We zoeken collega's voor de volgende functies:

  • Teamleider
  • Winkelmedewerker
  • Weekendhulp

Meer informatie over deze functies vind je in de vacatures hieronder.

Is één van deze functies op jouw lijf geschreven en kan je niet wachten om te beginnen? Dan nodigen we je graag uit om op zaterdag 23 maart op speeddate te komen in onze nieuwe winkel in Utrecht aan de Nieuw Amsterdamlaan 19 in Utrecht. Je kunt tussen 9:00 uur en 12:00 uur vrijblijvend binnenlopen om kennis met ons te maken. Neem je wel even je cv mee?

Mocht je nog vragen hebben over onze speeddate, dan kun je contact opnemen met onze afdeling personeelszaken via personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl


Vacatures

Vacature teamleider winkel Utrecht m/v

Voor onze nieuwe winkel in Utrecht zijn we op zoek naar een enthousiaste teamleider (m/v) die van MamaLoes Utrecht met liefde en plezier de leukste babywinkel in de regio maakt!

Hoe ziet een dag als teamleider eruit?

Onderweg naar je werk denk je alvast aan alle lopende zaken en hoe je die vandaag gaat aanpakken. Na het openen van de winkel drink je eerst even lekker een kopje koffie met je team en bespreek je de dag. Wie gaat wat doen? Hoe staat de winkel erbij? Hoe zorgen we ervoor dat ook vandaag weer alle klanten blij de winkel uit lopen?

Tijdens de dag bewaak je de kwaliteit door te kijken of iedereen van je team op de juiste plek staat, of je je collega’s ergens bij kunt helpen en of de juiste prioriteiten gesteld worden. Daarnaast help je natuurlijk ook zelf de klanten. Op een rustiger moment neem je even de tijd om de personeelsplanning voor volgende maand te maken.

Wat later hoor je van onze klantenservice dat een klant uit Utrecht een niet werkend product ontvangen heeft. Omdat jij dit product in de winkel hebt liggen zorg je ervoor dat één van je collega’s dit product bij de klant thuis omruilt. Je doet immers met liefde en plezier dat extra stapje voor de klant.

Na een drukke werkdag evalueer je met je team wat goed ging, wat beter kon, en welke actiepunten er open staan. Tevens beoordeel je of er collega’s zijn die nog wat training nodig hebben. Bijzonderheden communiceer je met het hoofdkantoor in Goirle en met je collega’s van de andere MamaLoes winkels. Je sluit de winkel af en rijdt naar huis, met in gedachten alle klanten die vandaag dankzij jouw team met een glimlach de winkel uitgelopen zijn!

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent klantvriendelijk en enthousiast
  • Je hebt een commerciële en positieve instelling
  • Je bent flexibel en houdt van multitasken
  • Je hebt ervaring in een leidinggevende functie
  • Je kunt je collega’s coachen
  • Je kunt je collega’s enthousiast maken
  • Je hebt ervaring met of wilt je graag verdiepen in de wereld van baby-artikelen
  • Je bent fulltime beschikbaar
  • Je vindt het geen probleem om op koopavonden, zondagen en bepaalde feestdagen te werken

Wat bieden we jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Ruimte voor training en ontwikkeling
  • Ruimte voor eigen ideeën en inbreng
  • Personeelskorting

Heb jij zin om bij ons aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


Vacature winkelmedewerker Utrecht (m/v)

Voor onze nieuwe winkel in Utrecht zijn we op zoek naar enthousiaste winkelmedewerkers (m/v) die met liefde en plezier onze klanten in Utrecht helpen en adviseren!

Hoe ziet een dag als winkelmedewerker eruit?

Na aankomst in de winkel ga je samen met je team de dag bespreken. Je hoort dat vandaag eerst het vak met de fopspenen op orde gebracht moet worden. Je biedt aan om dit te doen en stelt voor om hierin ook meteen het babyspeelgoed mee te nemen, aangezien dat vak ook wel wat liefde kan gebruiken.

In de middag wordt het onverwachts ineens erg druk; de klanten stromen binnen. Omdat je samen met je team iedere klant de aandacht wilt geven die hij of zij nodig heeft, steek je even de koppen bij elkaar en bepaal je samen met je teamleider wie waar in de winkel gaat staan.

Dan volgt een middag waarin je klanten uitleg geeft, adviseert en klachten oplost. Doordat je de klanten enthousiast te woord staat, merk je dat ze met een glimlach en met een mooi product de winkel verlaten. Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor!

Op het einde van de dag is het aan de winkel te zien dat het druk is geweest. Je gaat daarom met de stofzuiger door de winkel terwijl je collega’s andere opruim- en schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren. Je evalueert nog even met je team hoe de dag verlopen is, wat er goed ging, wat er beter kon en welke actiepunten er voor morgen staan. Daarna rijd je naar huis, met in gedachten alle klanten die je vandaag blij hebt gemaakt!

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent commercieel en positief ingesteld
  • Je bent klantvriendelijk en enthousiast
  • Je kan goed in teamverband werken
  • Je bent flexibel
  • Je hebt ervaring met of wilt je graag verdiepen in de wereld van baby-artikelen
  • Je bent fulltime of parttime beschikbaar
  • Je vindt het geen probleem om op koopavonden, zondagen en bepaalde feestdagen te werken

Wat bieden we jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Ruimte voor training en ontwikkeling
  • Ruimte voor eigen ideeën en inbreng
  • Personeelskorting

Heb jij zin om bij ons aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


Vacature weekendhulp Utrecht (m/v)

Voor onze nieuwe winkel in Utrecht zijn we op zoek naar enthousiaste weekendhulpen (m/v) die met liefde en plezier onze klanten in Utrecht helpen en adviseren!

Hoe ziet een dag als weekendhulp eruit?

Na aankomst in de winkel ga je samen met je team de dag bespreken. Onder het genot van een kopje koffie word je op de hoogte gebracht van de belangrijkste punten van de afgelopen week, en je hoort wat er vandaag allemaal moet gebeuren. Doordat het gisteren erg druk is geweest ga je eerst met je collega’s aan de slag met het aanvullen van de winkel.

Dan beginnen de klanten binnen te stromen. Het is weer een lekker drukke zaterdag! Omdat je samen met je team iedere klant de aandacht wilt geven die hij of zij nodig heeft, steek je even de koppen bij elkaar en bepaal je samen met je teamleider wie waar in de winkel gaat staan.

Vervolgens ga je de klanten helpen en adviseren. Er komen verschillende vragen over producten. Sommige antwoorden weet je, soms schakel je voor een antwoord even de hulp van een collega in. Uiteindelijk zorg je ervoor dat jouw klanten met een mooi product en met een glimlach de winkel verlaten, want daar word jij blij van!

Op het einde van de dag is het aan de winkel te zien dat het druk is geweest. Je gaat daarom met de stofzuiger door de winkel terwijl je collega’s andere opruim- en schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren. Je evalueert nog even met je team hoe de dag verlopen is, wat er goed ging, wat er beter kon en welke actiepunten er zijn. Daarna rijd je naar huis, met in gedachten alle klanten die je vandaag blij hebt gemaakt!

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent commercieel en positief ingesteld
  • Je bent klantvriendelijk en enthousiast
  • Je kan goed in teamverband werken
  • Je bent flexibel
  • Je hebt ervaring met of wilt je graag verdiepen in de wereld van baby-artikelen
  • Je bent beschikbaar in de weekenden
  • Je vindt het geen probleem om op koopavonden, zondagen en bepaalde feestdagen te werken

Wat bieden we jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Ruimte voor training en ontwikkeling
  • Ruimte voor eigen ideeën en inbreng
  • Personeelskorting

Heb jij zin om bij ons aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


Vacature winkelmedewerker Eindhoven en Breda (m/v)

Voor onze winkels in Eindhoven en Breda zijn we op zoek naar enthousiaste winkelmedewerkers (m/v) die met liefde en plezier onze klanten helpen en adviseren!

Hoe ziet een dag als winkelmedewerker eruit?

Na aankomst in de winkel ga je samen met je team de dag bespreken. Je hoort dat vandaag eerst het vak met de fopspenen op orde gebracht moet worden. Je biedt aan om dit te doen en stelt voor om hierin ook meteen het babyspeelgoed mee te nemen, aangezien dat vak ook wel wat liefde kan gebruiken.

In de middag wordt het onverwachts ineens erg druk; de klanten stromen binnen. Omdat je samen met je team iedere klant de aandacht wilt geven die hij of zij nodig heeft, steek je even de koppen bij elkaar en bepaal je samen met je teamleider wie waar in de winkel gaat staan.

Dan volgt een middag waarin je klanten uitleg geeft, adviseert en klachten oplost. Doordat je de klanten enthousiast te woord staat, merk je dat ze met een glimlach en met een mooi product de winkel verlaten. Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor!

Op het einde van de dag is het aan de winkel te zien dat het druk is geweest. Je gaat daarom met de stofzuiger door de winkel terwijl je collega’s andere opruim- en schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren. Je evalueert nog even met je team hoe de dag verlopen is, wat er goed ging, wat er beter kon en welke actiepunten er voor morgen staan. Daarna rijd je naar huis, met in gedachten alle klanten die je vandaag blij hebt gemaakt!

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent commercieel en positief ingesteld
  • Je bent klantvriendelijk en enthousiast
  • Je kan goed in teamverband werken
  • Je bent flexibel
  • Je hebt ervaring met of wilt je graag verdiepen in de wereld van baby-artikelen
  • Je bent fulltime of parttime beschikbaar
  • Je vindt het geen probleem om op koopavonden, weekenden en bepaalde feestdagen te werken

Wat bieden we jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Ruimte voor training en ontwikkeling
  • Ruimte voor eigen ideeën en inbreng
  • Personeelskorting

Heb jij zin om bij ons aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl.


(Junior) Online Marketeer m/v

Een mooie online webshop hebben is een uitdaging en daarbij is het natuurlijk wel belangrijk dat klanten hun weg er naartoe weten te vinden. Ons marketing team doet hier dagelijks haar uiterste best voor. Hier komt heel wat bij kijken!

Hoe zien de taken van een Online Marketeer eruit?

De webshop en de social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn worden beheerd door het online marketingteam. Zij zorgen voor de juiste beeldvorming van MamaLoes bij de klanten; onder meer door een consequente huisstijl uit te rollen, mooie beelden te maken en de juiste tone of voice te gebruiken in alle online communicatie, nieuwsbrieven, blogs etc. Ook help je het productteam om producten op de website te zetten.

Naast de online werkzaamheden zal je regelmatig aan leuke, afwisselende projecten werken. Dit kan het visualiseren zijn van een stand voor op verschillende beurzen, het ontwerpen van de huisstijl voor eventuele nieuwe winkels en overige interne projecten. Geen dag is hetzelfde, omdat jouw werkzaamheden heel afwisselend zullen zijn. En dat is slechts een tipje van de sluier!

Wat verwachten wij van jou?

  • Afgeronde HBO-opleiding marketing/communicatie is een pré
  • Bekend met Adobe programma’s is vereist (zoals Photoshop, InDesign en Illustrator)
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Fulltime beschikbaar

Dit ben jij:

  • Proactief en houdt van aanpakken
  • Enthousiast
  • Creatief
  • Teamspeler
  • Commercieel & communicatief sterk

Wat bieden wij jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Een jong en enthousiast team
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Ruimte voor eigen ideeën en inbreng
  • Personeelskorting

Is deze functie op jouw lijf geschreven en kan je niet wachten om te beginnen? Stuur dan je motivatie en CV naar personeelszaken@mamaloes.nl en wie weet ben jij binnenkort onze nieuwe collega.


MamaLoes zoekt schoonmaker! (m/v)

Bij MamaLoes werken betekent; elke dag met een lach op je gezicht naar het werk! Dagelijks staan wij met ons hele team klaar om heel veel klanten blij te maken met hun bestellingen. Hier zijn we natuurlijk erg druk mee, want er komt enorm veel bij kijken. Maar daarbij schieten onze eigen schoonmaakkunsten af en toe te kort.

Daarom zijn wij op zoek naar een leuke, enthousiaste schoonmaker die ons mooie kantoor spik en span wil houden.  De werkzaamheden bestaan o.a. uit stofzuigen, dweilen, stofwissen, toiletten reinigen en prullenbakken legen. Daarnaast zijn er af en toe nog wat losse klusjes zoals de was doen en de plantjes water geven.

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent gestructureerd, flexibel en houdt van aanpakken
  • Je bent nauwkeurig
  • Je werkt graag hard
  • Je enthousiasme is niet te houden
  • Je krijgt energie van een dynamische werkomgeving

Wat bieden wij;

  • Een leuke, afwisselende baan voor 15-20 uur per week
  • Flexibel in te delen uren
  • Een gezellige werkomgeving
  • Personeelskorting
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en uitvoer van eigen ideeën

Heb jij zin om bij ons aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie naar personeelszaken@mamaloes.nl


Afstudeeropdracht

Opdracht
Het toetsen, beoordelen, aanpassen, maken van de beschrijvingen van de Administratieve Organisatie en bijbehorende Interne Controle maatregelen.

Organisatie
Mamaloes Babysjop is 10 jaar geleden opgericht door Loes. Met 20 jaar ervaring in de babybranche wilde ze graag op eigen benen staan. Wat begon als een klein winkeltje in tweedehands babyspullen is uitgegroeid naar een bedrijf met inmiddels 5 vestigingen en een groot E-commerce website met een omzet van 20 miljoen. In 9 jaar is de omzet en organisatie dermate hard gegroeid dat, om de volgende stap te kunnen maken, de organisatie formeler en stabiele processen moet krijgen om de groei door te kunnen zetten. Er zijn inmiddels ruim 100 medewerkers binnen de organisatie werkzaam.

Case
Aan de groei van de organisatie zitten ook consequenties op het gebied van administratieve processen en het nog beter borgen van de geld- en goederenstroom. Het groeien van een kleine naar middelgrote onderneming brengt ook een controleplicht met zich mee. In het kader daarvan willen we de huidige AO/IC nog beter beschrijven en aan de hand hiervan ook de processen beter vormgeven om de controles uit te voeren.

Vraagstelling
Zijn de processen omtrent de geld en goederenstroom in voldoende mate geborgd door de Administratieve organisatie en Interne controle maatregelen?

Kernwaarden
Samenwerken, Kwaliteit, Respect, Betrouwbaar en Plezier zijn de 5 kernwaarden waarbinnen wij binnen de organisatie werken, maar ook ons extern profileren met een enorm Sociaal karakter. Voor iedereen binnen de arbeidsmarkt is er een plek binnen de organisatie. Lees hier meer over op deze pagina.

Begeleiding
Wij zijn klaar om 1 a 2 mensen te gaan begeleiden in hun opdracht, zodat jullie ons wijzer kunnen maken en wij voor jullie een prachtige leerschool zijn waarin je de opgedane schoolkennis in een bloeiend bedrijf kunnen etaleren. 

Contact
Heb jij zin in deze uitdaging dan kun je contact opnemen met Ramon Clijsen, Controller binnen MamaLoes op ramon@mamaloesbabysjop.nl of bel met hem op 06-25138891.

Wie komt ons inspireren?


Logistiek medewerker m/v

Als logistiek medewerker bij MamaLoes heb je een uitvoerende en organiserende rol in ons magazijn.

In ons magazijn van zo'n 5000m2 hebben we ongeveer 10.000 verschillende baby-artikelen op voorraad, die we natuurlijk nodig hebben om zo snel mogelijk naar de klanten van onze webshop te versturen, maar ook om de schappen van onze winkels aan te vullen. Het is een dagelijks terugkerende uitdaging om dit samen met je collega’s zo goed en efficiënt mogelijk te doen.

Hoe ziet je dag eruit?

Vanaf het moment dat een artikel bij ons binnenkomt, begint je dag. Je gaat ervoor zorgen dat het artikel op de juiste manier in onze systemen komt en pakt problemen op als deze op je weg komen. Artikelen gaan vervolgens naar de goede plek in het magazijn waar jij dan natuurlijk de meest slimme en efficiënte manier voor hebt bedacht. 

Je sluit je dag af met een goed gevoel, want je collega’s van het pick-pack team gaan als een speer door het magazijn, omdat jij alles goed hebt voorbereid voor ze. 

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent gestructureerd, flexibel en houdt van aanpakken
  • Je bent nauwkeurig
  • Je bent een teamspeler
  • Je denkt en werkt oplossingsgericht
  • Je werkt graag hard
  • Je enthousiasme is niet te houden
  • Je krijgt energie van een dynamische werkomgeving
  • Je bent beschikbaar op zaterdag

Wat bieden wij jou?

  • Een gezellige, informele werkomgeving
  • Afwisselende, uitdagende werkzaamheden
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en uitvoer van eigen ideeën
  • Personeelskorting

Heb je interesse? Stuur dan je CV en motivatie naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl


Open sollicitatie

Open solliciteren kan altijd bij ons! MamaLoes heeft namelijk regelmatig nieuwe vacatures. Wanneer je een open sollicitatie met motivatie en CV naar ons stuurt, bewaren we je gegevens en nemen we contact met je op wanneer er een voor jou interessante functie vrijkomt.

Je kan jouw CV en motivatie sturen naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl. Wie weet verwelkomen we je binnenkort in ons team!


Vacatures met een sociaal hart, werken met een ander doel dan geld

MamaLoes Babysjop wil iedereen een kans geven. Soms is een betaalde baan gewoon (nog) niet haalbaar maar wil je wel deel uitmaken van een team. Ook dan willen we graag iets voor je kunnen betekenen! Voor al deze mensen hebben we "vacatures met een sociaal hart" beschikbaar.
 
Dus heb jij de behoefte om weer aan de slag te gaan of verlangens weer bezig te zijn in een gezellige omgeving? Wil jij een toegevoegde waarde zijn binnen een bedrijf of wil jij gewoon terug komen in een dagelijks ritme? Dan heeft MamaLoes Babysjop misschien een plekje voor jou.
 
Laat het ons door middel van een 'open sollicitatie' weten als je iets voor ons zou willen betekenen! Stuur je CV en motivatie door naar personeelszaken@mamaloesbabysjop.nl. Dan gaan we samen kijken wat voor werkzaamheden er bij je zouden kunnen passen. 
 
Let op: onze 'vacatures met een sociaal hart' zijn geen betaalde banen; deze banen zijn wel perfect om werkervaring op te doen, om je persoonlijk te ontwikkelen, onder de mensen te komen én om een mooie nieuwe stap in de maatschappij te zetten. Omdat werken ook hele belangrijke andere doelen heeft dan geld verdienen. 

.

(Bron: http://www.krewwerktvooru.nl/)