Retourneren

Wil je (een deel van) je bestelling retourneren/omruilen? Dan verzoeken we je om, indien mogelijk, onderstaande retourprocedure te volgen. 

Retourprocedure

Wij verwerken iedere bestelling met zorg en liefde. Ben je onverhoopt toch niet tevreden over je product? Of heb je een kapot, beschadigd of onjuist product ontvangen? Dan is het bij MamaLoes uiteraard altijd mogelijk om te ruilen of te retourneren. In principe geldt hiervoor een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst bestelling. Bekijk in onderstaand schema wat voor jouw situatie van toepassing is (klik hier voor de Engelstalige versie)


Voor een goede en snelle afhandeling is het belangrijk dat de producten die retour komen correct verpakt worden. Verpak het product dus in de (onbeplakte, onbeschreven) originele productverpakking en vervolgens - samen met het Retourformulier (klik hier voor de Engelstalige versie) - in een nette, stevige oververpakking.

Ruilen of retourneren kan op twee manieren:

  1. Per post
  2. In één van onze winkels

Per post retourneren

Graag het artikel ongebruikt, in de originele verpakking en voldoende gefrankeerd retourneren. Dit kan via de volgende bezorgdiensten:

Retourneren met DHL
Als je een pakket wil retourneren met DHL dient dit alvorens aangemeld te worden. Dit kan via deze link. Stuur het pakket voldoende gefrankeerd op naar het volgende adres:

MamaLoes t.a.v. afdeling Retouren
Tijvoortsebaan 12
5051HJ Goirle

Let op dat je het pakket naar het bovenstaande adres stuurt en niet naar een afhaalpunt in de buurt. Deze pakketten zullen namelijk niet aankomen.

Retourneren met PostNL
Als je het pakket met PostNL retour wil sturen, adviseren wij om dit aangetekend te doen, en naar het volgende adres:

MamaLoes t.a.v. afdeling Retouren
Tijvoortsebaan 12
5051HJ Goirle

Retourneren vanuit België of Duitsland
Stuur je je pakket retour vanuit België of Duitsland? Dan vallen de retourkosten mogelijk hoger uit omdat de zending dan een internationale zending betreft. Je maakt dan gebruik van een lokale vervoerder zoals Bpost. Stuur het pakket voldoende gefrankeerd op naar het volgende adres:

MamaLoes t.a.v. afdeling Retouren
Tijvoortsebaan 12
5051HJ Goirle
Nederland

Retourneren in één van onze winkels

Retour in één van onze winkels mag natuurlijk ook! Je kan ons vinden in Breda, Utrecht, Eindhoven, Urk en Goirle!

Retourvoorwaarden

Artikel ongewenst en onbeschadigd

  • Het artikel wordt vergoed als deze binnen de zichttermijn van 14 dagen herroepen wordt, en binnen 14 dagen na herroeping geretourneerd wordt.
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette oververpakking.
  • Het retourpakket wordt enkel volledig vergoed als deze ongebruikt is en in de originele verpakking wordt geretourneerd, indien mogelijk met een volledig ingevuld retourformulier. Bevat het retour gestuurde product gebruikssporen of is het niet in de originele verpakking retour gestuurd, dan wordt mogelijk slechts een deel vergoed.
  • Als je je bestelling in zijn geheel terugstuurt, indien mogelijk onder bovenstaande voorwaarden, dan wordt het aankoopbedrag inclusief de heen-verzendkosten van € 3,95 teruggestort op je rekening. Of er wordt, in overleg, een alternatief product naar je toegestuurd.
  • Retourzendingen zijn voor eigen risico. Voor de directe retourkosten ben je als klant ook zelf verantwoordelijk.
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 10 werkdagen na binnenkomst van de melding van herroeping (onder voorwaarde dat het product/de producten retour gestuurd zijn).
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee je de aankoop hebt voldaan, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.

Artikel defect / beschadigd of verkeerde artikel geleverd

  • We willen je vragen om een defect/ beschadigd of verkeerd geleverd artikel vooraf, telefonisch of per mail (klantenservice@mamaloesbabysjop.nl) aan te melden met uitleg en foto’s.
  • Wanneer je ervoor kiest om een vervangend artikel te ontvangen, krijg je van ons per e-mail aanvullende retourinformatie toegestuurd. In zo’n geval hoef je de portokosten voor de retourzending ook niet zelf te betalen. 
  • Je stuurt ons dan eerst het defecte/verkeerd geleverde artikel toe met het verzendlabel en een volledig ingevuld retourformulier, waarna we bij ontvangst hiervan het vervangende artikel weer naar je terugsturen.
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette oververpakking.
  • Wanneer je kiest voor vergoeding van het aankoopbedrag van het defecte/foute artikel (in plaats van een vervangend artikel toegestuurd te krijgen), zijn de directe retourkosten voor eigen rekening. Er is dan ook geen sprake van een serviceoplossing maar van een annulering.
  • Wij zullen natuurlijk te allen tijde ons uiterste best doen om dit soort onvolkomenheden te voorkomen.
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee je de aankoop hebt voldaan, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.

In plaats van het door ons geleverde retourformulier kun je eventueel ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.