Retourneren

Retourbeleid & Omruilservice

Team MamaLoes staat altijd met veel liefde en plezier voor je klaar… Zowel in de winkels als online! We staan je graag bij met raad en daad. MamaLoes staat voor:

  • Persoonlijke en deskundige adviezen (ook zonder aankoopintentie kun je gerust contact met ons opnemen!)
  • Snelle en correcte levering
  • Niet goed, geld terug. Zonder pardon!
  • Snelle klachtenafwikkeling

Is er iets niet naar wens? De klant staat bij ons op nummer 1 en juist jullie vragen, opmerkingen, klachten, tips en feedback kunnen ons helpen onze service te blijven verbeteren! Je kunt dus altijd contact met ons opnemen.

Retourprocedure

Wij verwerken iedere bestelling met zorg en liefde. Ben je onverhoopt toch niet tevreden over je product? Of heb je een kapot, beschadigd of onjuist product ontvangen? Dan is het bij MamaLoes uiteraard altijd mogelijk om te ruilen of te retourneren. In principe geldt hiervoor een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst bestelling. Bekijk in onderstaand schema wat voor jouw situatie van toepassing is.


Voor een goede afhandeling is het belangrijk dat de producten die retour komen correct verpakt worden. Onrespectvol ingepakte retourpakketten worden niet in behandeling genomen. Verpak het product dus altijd in de (onbeplakte, onbeschreven) originele productverpakking en vervolgens - samen met het Retourformulier - in een nette, stevige oververpakking.

Stuur het pakket voldoende gefrankeerd via PostNL standaardverzending (€6,95 tot 10 kg en met afmetingen tot max. 100 x 50 x 50 cm, €13,25 tot 30 kg en met afmetingen tot max. 176 x 78 x 58 cm) naar:

MamaLoes Babysjop t.a.v. Afdeling Retouren
Tijvoortsebaan 12 
5051 HJ Goirle
Nederland

Retourvoorwaarden

Artikel ongewenst en onbeschadigd

  • Het artikel wordt vergoed als deze binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst geretourneerd wordt.
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette oververpakking.
  • Het retourpakket wordt enkel in behandeling genomen (en dus vergoed) als deze ongebruikt is en in de originele verpakking wordt geretourneerd samen met een volledig ingevuld retourformulier.
  • Als u uw bestelling in zijn geheel terugstuurt onder bovenstaande voorwaarden, dan wordt het aankoopbedrag inclusief de heen-verzendkosten van € 3,95 teruggestort op uw rekening. Of er wordt, in overleg, een alternatief product naar u toegestuurd.
  • Retourzendingen zijn voor eigen risico. Voor de portokosten om het artikel retour te sturen ben je als klant ook zelf verantwoordelijk.
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft voldaan, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.

Artikel defect / beschadigd of verkeerde artikel geleverd

  • Je dient een defect/ beschadigd of verkeerd geleverd artikel altijd vooraf, telefonisch of per mail (klantenservice@mamaloesbabysjop.nl) aan te melden met uitleg en foto’s.
  • Wanneer je ervoor kiest om een vervangend artikel te ontvangen, krijg je van ons per e-mail aanvullende retourinformatie toegestuurd. In zo’n geval hoeft u de portokosten voor de retourzending ook niet zelf te betalen. 
  • Je stuurt ons dan eerst het defecte/verkeerd geleverde artikel toe met het verzendlabel en een volledig ingevuld retourformulier, waarna we bij ontvangst hiervan het vervangende artikel weer naar je terugsturen.
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette oververpakking.
  • Wanneer je kiest voor vergoeding van het aankoopbedrag van het defecte/foute artikel (in plaats van een vervangend artikel toegestuurd te krijgen), zijn de kosten om het artikel te retourneren voor eigen rekening. Er is dan ook geen sprake van een serviceoplossing maar van een annulering.
  • Wij zullen natuurlijk te allen tijde ons uiterste best doen om dit soort onvolkomenheden te voorkomen.
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft voldaan, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.

In plaats van het door ons geleverde retourformulier kun je eventueel ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.