Veelgestelde vragen


Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen:

Algemeen

Dat het coronavirus vragen oplevert, is helemaal niet zo gek. De gezondheid van onze klanten en onze medewerkers staat centraal. Uiteraard hebben ook wij een aantal preventieve maatregelen genomen om het coronavirus zoveel mogelijk tegen te kunnen gaan. 
 
Het virus kan niet worden overgedragen via artikelen of pakketten. Het kan zijn dat ondanks alle inspanning het niet lukt om je bestelling op tijd te versturen. Het is op dit moment erg druk en ook wij ondervinden extra uitdagingen omtrent de corona uitbraak. Hierdoor kan het verwerken van je bestelling momenteel een dagje langer duren dan je van ons gewend bent. Natuurlijk zetten wij alles op alles om je aankopen zo snel mogelijk bij je te krijgen. Zodra het pakketje is overgedragen aan DHL ontvang je een e-mail met de Track & Trace code. Je mag het pakketje dan binnen 1 á 2 werkdagen thuis verwachten. DHL voorziet op dit moment geen problemen met het leveren van pakketten, en zal bij het overdragen van de pakketten uiteraard ook de nodige voorzorgsmaatregelen nemen.

Onze winkels zijn inmiddels weer geopend, met uiteraard passende maatregelen zodat je veilig bij ons kunt komen shoppen. Meer informatie vind je op onze winkelpagina.

Bestellen

Heb je al in je spam-inbox gekeken? Het is mogelijk dat de mail hier per ongeluk in terecht is gekomen. Heb je ook gecontroleerd of je je e-mail adres goed hebt ingevuld? Een foutje sluipt er snel in. Mocht je hem niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zodra jouw pakket bij ons de deur uit gaat, ontvang je in je mail een track and trace code. Hiermee kan je op de site van DHL je bestelling volgen. Zo weet jij precies wanneer de bezorger bij jou langs gaat komen. Wanneer je vragen hebt over de levering van je bestelling raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice en niet met DHL zelf. Wij kunnen namelijk met ons eigen DHL team contact opnemen om je exacte informatie te verstrekken.
Helaas is dit geen mogelijkheid. Pakketten zullen niet verwerkt worden door DHL en komen uiteindelijk retour bij ons.
Bij MamaLoes vinden we het leuk om pakketjes te verzenden als cadeau! Daarom sturen wij nooit de factuur mee in de doos. Enkel een pakbon, maar daar worden geen prijzen op vermeld. Zo kan je met een gerust hart je bestelling plaatsen en laten bezorgen bij iemand anders.
Bij MamaLoes werken wij met automatische systemen. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om een bestelling met cadeaupapier te laten inpakken. Wil je het toch graag ingepakt hebben? Kom dan langs een van onze winkels waar we met veel plezier onze producten inpakken.
Wanneer (een deel van) wat je wilt bestellen niet op voorraad is, geldt de reguliere levertijd "op werkdagen voor 22:00 uur besteld, de volgende dag in huis" helaas niet. 
 
Is alles wat je wilt bestellen niet op voorraad?
Dan vind je de verwachte leverdatum van het product / de producten op de betreffende productpagina. Zie je op de productpagina staan dat de levertijd nog niet bekend is? Dan informeren we je daar z.s.m. over nadat je je bestelling hebt geplaatst. 

Is een deel van wat je wilt bestellen wel op voorraad en een deel niet?
Bij bestellingen met een totaalbedrag van minimaal € 80,- zullen wij de bestelling gaan opsplitsen in een levering die wel op voorraad is en een levering die niet op voorraad is. Dit onder voorwaarde dat het totaalbedrag van de producten per levering meer dan € 10,- is. 

Is bovenstaande niet van toepassing, maar wil je toch alvast een deel van je bestelling ontvangen? Dat is natuurlijk ook mogelijk. Je mag dan de verzendkosten (Nederland: € 3,95 en België/Duitsland: € 4,95) over maken naar IBAN-rekening: NL06INGB0005149642 (BIC-code: INGBNL2A) ten name van MamaLoes & Kids te Goirle en onder vermelding van ‘deellevering’ samen met je 9-cijferige bestelnummer 400XXXXXX. Zo kunnen wij een deel van jouw bestelling toch alvast versturen!

Bestellingen die door ons worden opgesplitst zullen niet altijd dezelfde dag verzonden worden, omdat dit handmatig door ons wordt verwerkt. Houd hierbij rekening met 1 à 2 werkdagen levertijd. 

Betalen

Vooraf overmaken betekent eigenlijk dat je het bedrag overmaakt aan Pay.nl. Je krijgt na het plaatsen van de bestelling een e-mail met daarin de betaalinstructies. Zorg er bij de overschrijving voor dat het betaalkenmerk en het bedrag juist ingevuld zijn. Wanneer je kiest voor deze betaalmethode zorgt dit voor 1 à 2 werkdagen extra levertijd.
Wij versturen je bestelling pas als de betaling binnen is bij ons. Wanneer je een bedrag overschrijft via Pay.nl zit er meestal 1 à 2 werkdagen tussen tot het bij geschreven is. Vervolgens zullen wij je bestelling klaarmaken voor verzending.
Je krijgt de betaalinstructies in je mail. Deze is geldig voor 21 dagen. Hierna kan je er geen gebruik meer van maken en zal je de bestelling opnieuw moeten plaatsen.
Ja dat klopt! iDEAL is een service die geleverd wordt door Pay.nl. Zij controleren voor ons het betaalverkeer. Zij incasseren dus het bedrag van jouw rekening en betalen het weer aan ons.  
Helaas is het in deze gevallen niet mogelijk om via AfterPay te betalen:
  
  • Als het totaalbedrag van je winkelwagen lager is dan €5,-
  • Als het totaalbedrag van je winkelwagen hoger is dan €2.500,- voor Nederlandse klanten, of hoger dan €1.250 voor Belgische klanten
  • Als 1 of meer producten in je winkelwagen op dat moment niet op voorraad is
In deze gevallen zal de optie om te betalen via Afterpay niet zichtbaar zijn tijdens het afrekenen. Uiteraard kun je wel kiezen voor één van de andere beschikbare betaalmethodes.
Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole en kredietcheck uit. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet goedgekeurd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen we je door naar AfterPay. 

Let op: betaal je voor de eerste keer met Afterpay, dan is het maximale orderbedrag dat AfterPay goedkeurt €50,-. Daarna geldt voor Nederlandse klanten een maximaal bedrag van €2.500,- en voor Belgische klanten een maximaal bedrag van €1.250,-.
De MamaLoes Cadeaubon kun je niet alleen in één van onze winkels uitgeven, maar natuurlijk ook in onze webshop! Op iedere cadeaubon staat een cadeauboncode, met deze code worden de cadeaubonnen verwerkt. Zowel in de winkel als online.
 
Als je de cadeaubon in onze webshop wilt verzilveren, plaats je de bestelling. In het afrekenscherm kies je voor de betaalmethode ‘MamaLoes Cadeaubon’. Wanneer je vervolgens de bestelling hebt afgerond, ontvang je per e-mail verdere instructies om de cadeaubon te verzilveren.

Andere cadeaubonnen, zoals de VVV cadeaukaart, zijn helaas niet inwisselbaar bij MamaLoes.
Een factuur verzenden wij niet standaard in de doos mee. Deze wordt altijd op aanvraag per mail nagestuurd. Heb je een zakelijk factuur nodig? Dan kan je een e-mail sturen aan onze klantenservice met hierin jouw ordernummer en het verzoek voor een zakelijk factuur. Dan zullen wij de factuur per e-mail toesturen.
Wanneer je recht hebt om de belasting terug te krijgen plaats je zoals normaal gesproken je bestelling. Wanneer je je producten hebt ontvangen, kan je het verzoek indienen voor de belasting teruggave. Hiervoor hebben wij een uitvoerdocument van de douane nodig inclusief een stempel van de douane. Dit kan je inscannen en mailen naar onze klantenservice samen met je ordernummer. Onze afdeling administratie zal dit verder voor je oppakken en terugkoppelen aan je. Vergeet ook niet je rekeningnummer mee te sturen, voor een snellere afhandeling.

Korting

De producten van MamaLoes zijn al erg scherp geprijsd. Vaak nog scherper dan bij onze concurrenten. Dit komt omdat wij eventuele kortingen of aanbiedingen al verwerken in onze verkoopprijs. Hierdoor kunnen wij niet meer korting geven wanneer je een meerling krijgt.
Niet. Leuker kunnen we het niet maken… MamaLoes werkt helaas niet met kortingscodes. Wij proberen de prijzen in onze webshop altijd zo scherp mogelijk te hebben en te houden en eventuele kortingen of aanbiedingen zijn altijd al in de verkoopprijs verwerkt. Kortingscodes van MamaLoes die je online vindt zijn helaas nep. Wij werken niet samen met deze bedrijven.
 
Heb je een kortingscode gevonden? Ga dan alsjeblieft niet zelfstandig de korting berekenen op je bestelling. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wijzigen/annuleren

Oeps, een foutje kan er altijd in sluipen als je je bestelling plaatst. Bel binnen 1 uur na het plaatsen van je bestelling naar onze klantenservice, om na te gaan of we je bestelling nog kunnen tegenhouden en aanpassen. Wanneer jouw bestelling al is verzonden en je hebt de track & trace code ontvangen, dan kunnen wij je bestelling niet meer aanpassen omdat het pakketje dan al bij DHL ligt. Neem dan alsnog contact op met onze klantenservice. Dan gaan we kijken of we je toch nog kunnen helpen.
Een product vergeten te bestellen is natuurlijk vervelend. Echter werkt MamaLoes volledig automatisch. We kunnen hierdoor geen producten meer toevoegen aan je bestelling. Je kunt het beste opnieuw een bestelling plaatsen met het gewenste product.
Een foutje kan de beste overkomen natuurlijk! Zorg ervoor dat je binnen 1 uur na het plaatsen van je bestelling belt naar onze klantenservice. Dan kunnen we snel kijken of we je bestelling nog kunnen aanpassen. Heb je inmiddels al een track and trace code ontvangen in een e-mail? Dan kunnen we je bestelling helaas niet meer aanpassen.
Jammer dat je je bestelling wil annuleren, maar natuurlijk geen enkel probleem. Bel binnen 1 uur naar onze klantenservice om je bestelling te annuleren. Is het pakket al verzonden en heb je een track & trace code ontvangen? Dan kunnen we je bestelling helaas niet meer annuleren. Mocht je het pakketje niet meer willen? Dan mag je het natuurlijk aan ons retourneren. Alles over retourneren lees je hier.
Wanneer je een bestelling hebt geannuleerd zal onze administratie zo snel mogelijk de terugbetaling verwerken. Hiervoor staat maximaal 10 werkdagen, maar meestal heb je het binnen een paar werkdagen al terug op je rekening staan. Zie je geen terugbetaling van MamaLoes op je rekening? Dat kan kloppen. Het bedrag wordt namelijk onder de naam Pay.nl teruggestort.
Helaas is dit niet meer mogelijk. Wanneer jouw betaling bij ons binnenkomt wordt je bestelling automatisch verwerkt. Dit kunnen wij niet meer in het proces tegenhouden. Mocht je het pakket niet meer willen, dan kan je deze retoursturen nadat het ontvangen is. 

Verzending/bezorging

Wanneer (een deel van) wat je wilt bestellen niet op voorraad is, geldt de reguliere levertijd "op werkdagen voor 22:00 uur besteld, de volgende dag in huis" helaas niet. 
 
Is alles wat je wilt bestellen niet op voorraad?
Dan vind je de verwachte leverdatum van het product / de producten op de betreffende productpagina. Zie je op de productpagina staan dat de levertijd nog niet bekend is? Dan informeren we je daar z.s.m. over nadat je je bestelling hebt geplaatst. 

Is een deel van wat je wilt bestellen wel op voorraad en een deel niet?
Bij bestellingen met een totaalbedrag van minimaal € 80,- zullen wij de bestelling gaan opsplitsen in een levering die wel op voorraad is en een levering die niet op voorraad is. Dit onder voorwaarde dat het totaalbedrag van de producten per levering meer dan € 10,- is. 

Is bovenstaande niet van toepassing, maar wil je toch alvast een deel van je bestelling ontvangen? Dat is natuurlijk ook mogelijk. Je mag dan de verzendkosten (Nederland: € 3,95 en België/Duitsland: € 4,95) over maken naar IBAN-rekening: NL06INGB0005149642 (BIC-code: INGBNL2A) ten name van MamaLoes & Kids te Goirle en onder vermelding van ‘deellevering’ samen met je 9-cijferige bestelnummer 400XXXXXX. Zo kunnen wij een deel van jouw bestelling toch alvast versturen!

Bestellingen die door ons worden opgesplitst zullen niet altijd dezelfde dag verzonden worden, omdat dit handmatig door ons wordt verwerkt. Houd hierbij rekening met 1 à 2 werkdagen levertijd. 
Bij bestellingen boven € 39,- verzenden wij gratis aan je! Daaronder betaal je voor een verzending binnen Nederland € 3,95 per bestelling en voor verzendingen naar België of Duitsland € 4,95 per bestelling.Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling in een van onze winkels op te halen. Dit is vanzelfsprekend kosteloos. Benieuwd waar onze winkels te vinden zijn? Bekijk ze hier.
 
Voor complete babykamers en bepaalde grote meubels gelden afwijkende verzendkosten. Wanneer je ervoor kiest om dit thuis te laten bezorgen, zullen wij dit zelf bij je gaan bezorgen en zijn de kosten hiervoor € 35,-. Dit wordt bij de artikelen op onze website vermeld.
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en betaalt voor 22:00 uur op werkdagen zullen wij dezelfde dag nog jouw pakket overhandigen aan DHL. Bestellingen naar België worden door DHL op de grens overgedragen aan BPost. De levering van deze pakketten kan 1 à 2 werkdagen duren. Momenteel ervaren DHL en Bpost grote drukte en neemt de verwerking en uitreiking van pakjes meer tijd in beslag en treden er mogelijk vertragingen op. Heb je van ons de track and trace code al ontvangen? Houd deze dan in de gaten voor de levering van jouw bestelling.
 
Let op! Rondom de feestdagen in Nederland en België kan de levertijd afwijken.

BPost gebruikt het principe van 'Last in first out’. Dit zorgt ervoor dat niet alle pakketten continu worden vertraagd. Naast de behandeling van de nieuw geïnjecteerde pakjes verwerken ze altijd een deel van de achterstand van pakjes die ze de dag(en) niet eerder hebben kunnen behandelen. Dit is ook de reden waarom een recent besteld pakje sneller aankomt dan een minder recent besteld pakket. Dus maak je geen zorgen als je pakje nog niet is aangekomen, het is niet verloren. Weet dat ze er alles aan doen om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, terwijl ze ervoor zorgen dat de mensen veilig blijven.

Voor meer informatie verwijzen wij je naar: https://news.bpost.be/nl-corona
Heb je een bestelling geplaatst voor levering in Duitsland? Dan geldt bezorging de volgende dag niet. De levertijd is hiervoor standaard 1 à 2 werkdagen. Je pakket wordt door DHL bezorgd.
Helaas is dit niet mogelijk. Wij verzenden onze pakketten via DHL en deze werken niet met postbussen. Het pakket zal daarom altijd naar een huisadres verzonden moeten worden. 
Heb je je spam-inbox al bekeken? Soms belandt onze mail hierin terecht. Ook kan je kijken in je account op onze website. Ga naar desbetreffende order, klik op verzending en vervolgens zie je je track and trace code. Heb je geen account aangemaakt en geen track and trace code ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Complete kinderkamers worden door onze eigen bezorgservice afgeleverd in Nederland en België. Dit komt omdat de pakketten te groot en te zwaar zijn om per post te versturen. Wij maken elke donderdag een planning om de kinderkamers te bezorgen voor de week erop. Heb je de kinderkamer besteld en is deze op voorraad? Dan kan je een telefoontje verwachten op donderdag of de donderdag erop om te zien wanneer wij het komen bezorgen.
 
Heb je naast de kinderkamer nog andere spullen besteld? Wij zullen deze samen met de kinderkamer leveren. Wil je de spullen toch eerder ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Bezorging van de kinderkamer is op de begane grond tenzij er een lift aanwezig is.

Bezorging op één van de Waddeneilanden is mogelijk in overleg let er wel op dat vanwege de overtocht met de boot er wellicht een meerprijs voor de bezorgkosten zal zijn.
Is je pakket beschadigd bij je aangekomen? Dat is balen! Natuurlijk gaan we dit netjes voor je oplossen. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heeft onze bezorgdienst DHL de volgende richtlijnen:

  • Als er schade aan de buitenkant van de doos is, geef dat dan direct door aan de bezorger. Je mag het pakket in dat geval ook weigeren.
  • Neem binnen 7 dagen contact op met de MamaLoes klantenservice met minstens 3 verschillende én kwalitatieve foto's van:
  1. De buitenkant van de doos met schade 
  2. Hoe het product in de doos zit inclusief onze opvulmaterialen. Maak na het openen dus direct een foto van het product in de doos. 
  3. Schade op het product. 
Kortom: hoe meer foto's we ontvangen, hoe beter en sneller we het samen met DHL voor je op kunnen lossen.
Maximaal 7 dagen. Zodra de zending is bezorgd, ontvang je van DHL bericht en na drie dagen sturen ze een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar MamaLoes. 

Garantie/klachten

Is je pakket beschadigd bij je aangekomen? Dat is balen! Natuurlijk gaan we dit netjes voor je oplossen. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heeft onze bezorgdienst DHL de volgende richtlijnen:

  • Als er schade aan de buitenkant van de doos is, geef dat dan direct door aan de bezorger. Je mag het pakket in dat geval ook weigeren.
  • Neem binnen 7 dagen contact op met de MamaLoes klantenservice met minstens 3 verschillende én kwalitatieve foto's van:
  1. De buitenkant van de doos met schade 
  2. Hoe het product in de doos zit inclusief onze opvulmaterialen. Maak na het openen dus direct een foto van het product in de doos. 
  3. Schade op het product. 
Kortom: hoe meer foto's we ontvangen, hoe beter en sneller we het samen met DHL voor je op kunnen lossen.
Ondanks de strenge selectie op kwaliteit is het onvermijdelijk dat er defecten of klachten ontstaan. Daar zijn we ons zeker van bewust. Vandaar dat wij je dan ook (tenzij anders vermeld) volledige garantie bieden op je aankoop.
 
De meeste merken werken met een 1 jaar fabrieksgarantie, maar ook daarbuiten zal ons team van servicespecialisten alles op alles zetten om de ontstane defecten volledig naar tevredenheid op te lossen. Vanzelfsprekend wel binnen alle redelijkheid van de verwachte levensduur van een product.
Jazeker! Sommige artikelen worden bij ons aangeleverd in een overdoos met 4 of 6 stuks, dus dan moeten wij deze inderdaad overpakken in andere dozen. De producten zitten echter wel in de originele productverpakking en zijn altijd nieuw en ongebruikt.

Backorder/levertijd

Wanneer (een deel van) wat je wilt bestellen niet op voorraad is, geldt de reguliere levertijd "op werkdagen voor 22:00 uur besteld, de volgende dag in huis" helaas niet. 
 
Is alles wat je wilt bestellen niet op voorraad?
Dan vind je de verwachte leverdatum van het product / de producten op de betreffende productpagina. Zie je op de productpagina staan dat de levertijd nog niet bekend is? Dan informeren we je daar z.s.m. over nadat je je bestelling hebt geplaatst. 

Is een deel van wat je wilt bestellen wel op voorraad en een deel niet?
Bij bestellingen met een totaalbedrag van minimaal € 80,- zullen wij de bestelling gaan opsplitsen in een levering die wel op voorraad is en een levering die niet op voorraad is. Dit onder voorwaarde dat het totaalbedrag van de producten per levering meer dan € 10,- is. 

Is bovenstaande niet van toepassing, maar wil je toch alvast een deel van je bestelling ontvangen? Dat is natuurlijk ook mogelijk. Je mag dan de verzendkosten (Nederland: € 3,95 en België/Duitsland: € 4,95) over maken naar IBAN-rekening: NL06INGB0005149642 (BIC-code: INGBNL2A) ten name van MamaLoes & Kids te Goirle en onder vermelding van ‘deellevering’ samen met je 9-cijferige bestelnummer 400XXXXXX. Zo kunnen wij een deel van jouw bestelling toch alvast versturen!

Bestellingen die door ons worden opgesplitst zullen niet altijd dezelfde dag verzonden worden, omdat dit handmatig door ons wordt verwerkt. Houd hierbij rekening met 1 à 2 werkdagen levertijd. 
Soms komt het voor dat wij een product eventjes niet op voorraad hebben, maar die wel weer binnen gaan komen. Dan kan je bestellen met levertijd. Vaak staat de geschatte levertijd bij het artikel vermeld. Staat de levertijd er nog niet bij? Dan is onze inkoop afdeling hier nog mee bezig en zal zo snel mogelijk bij het product worden toegevoegd.
Bij bestellingen met een totaalbedrag van minimaal € 80,- zullen wij de bestelling gaan opsplitsen in een levering die wel op voorraad is en een levering die niet op voorraad is. Dit onder voorwaarde dat het totaalbedrag van de producten per levering meer dan € 10,- is.

Is bovenstaande niet van toepassing, maar wil je toch alvast een deel van je bestelling ontvangen? Dat is natuurlijk ook mogelijk. Je mag dan de verzendkosten (Nederland: € 3,95 en België/Duitsland: € 4,95) over maken naar IBAN-rekening: NL06INGB0005149642 (BIC-code: INGBNL2A) ten name van MamaLoes & Kids te Goirle en onder vermelding van ‘deellevering’ samen met je 9-cijferige bestelnummer 10XXXXXX. Zo kunnen wij een deel van jouw bestelling toch alvast versturen!

Bestellingen die door ons worden opgesplitst zullen niet altijd dezelfde dag verzonden worden, omdat dit handmatig door ons wordt verwerkt. Houd hierbij rekening met 1 à 2 werkdagen levertijd. 
Heb je een product besteld met levertijd? Dan noemen wij jou bestelling een backorder. Wij zullen je per mail op de hoogte brengen over de levertijd.
Begin van de maand zien wij tussen de 1e en 10e. Half tussen 11e en 20e. Einde van de maand tussen 21e en 30/31e. Wij kunnen helaas geen exacte datum doorgeven. Dit zijn namelijk levertijden die wij van onze leveranciers ontvangen en kunnen hierin geen exacte datum geven. Soms komt het voor dat de levertijd van een product door de leverancier wordt uitgesteld. Hierover houden we je op de hoogte per e-mail.
De levertijd ontvangen wij van onze leveranciers. Wij gaan ervan uit dat we het in deze periode ook mogen gaan ontvangen. Helaas komt het wel eens voor dat een levertijd wordt uitgesteld. Wij zullen je hierover altijd per e-mail op de hoogte brengen.
Wij snappen natuurlijk heel erg goed dat je met smart zit te wachten op je bestelling. Soms kan het alleen iets langer duren dan gewenst. Je kunt dan altijd onze klantenservice bellen of mailen. Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te wijzigen naar een ander product indien je bestelling uit 1 artikel bestaat. Of we kunnen het product annuleren dat niet op voorraad is. Je krijgt dan je geld van dit product gewoon terug gestort op je rekening.

Soms komt het voor dat je een bestelling hebt geplaatst boven € 39,-. Je hebt hiervoor geen verzendkosten betaald. Je wil vanwege de levertijd uiteindelijk toch een deel van je bestelling annuleren en de rest wel laten verzenden. Wanneer de uiteindelijke bestelling onder € 39,- is en de levertijd was op voorhand al bekend, dan zullen wij € 3,95 verzendkosten inhouden op de terugbetaling van het geannuleerde product.
Helaas hebben wij geen mogelijkheid om iedereen op de hoogte te brengen als er een product weer op voorraad is. Daarom bieden wij de mogelijkheid om wel al te bestellen met levertijd. Dan ben jij de eerste die het product kan ontvangen als het weer op voorraad is. Wil je toch niet bestellen met levertijd? Dan kan je heel makkelijk het product op onze site in de gaten houden of het weer op voorraad is. Onze klantenservice kan je ook advies geven in een vergelijkbaar product.

Retourneren

Is je pakket beschadigd bij je aangekomen? Dat is balen! Natuurlijk gaan we dit netjes voor je oplossen. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heeft onze bezorgdienst DHL de volgende richtlijnen:

  • Als er schade aan de buitenkant van de doos is, geef dat dan direct door aan de bezorger. Je mag het pakket in dat geval ook weigeren.
  • Neem binnen 7 dagen contact op met de MamaLoes klantenservice met minstens 3 verschillende én kwalitatieve foto's van:
  1. De buitenkant van de doos met schade 
  2. Hoe het product in de doos zit inclusief onze opvulmaterialen. Maak na het openen dus direct een foto van het product in de doos. 
  3. Schade op het product. 
Kortom: hoe meer foto's we ontvangen, hoe beter en sneller we het samen met DHL voor je op kunnen lossen.
Producten mogen, wanneer deze niet naar wens zijn, natuurlijk geretourneerd worden. Dit mag binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Houd hierbij wel rekening dat het product onbeschadigd in originele verpakking zit en ongebruikt is. Testen of passen mag natuurlijk wel.

Het aankopen van een retourlabel om iets te retourneren vanuit België of Nederland kan via https://mamaloes.returnista.nl/, het is ook mogelijk om het pakketje bij je thuis op te laten halen. 

Naast het retour sturen via de post ben je ook van harte welkom om te retourneren in één van onze winkels.

Heb je een klacht over jouw aankoop neem dan eerst even contact op met onze Klantenservice.

(Bovenstaande voorwaarden zijn gewenst, maar niet dwingend voor het herroepingsrecht, artikel 7 in onze Algemene voorwaarden)
Het retourneren van een product kan gedaan worden door middel van het terugsturen per post of in één van onze winkels. Klik hier voor aanvullende retourinformatie .
 
(Bovenstaande voorwaarden zijn gewenst, maar niet dwingend voor het herroepingsrecht, artikel 7 in onze Algemene voorwaarden)

Ik heb gekozen voor een ophaalafspraak, wat gebeurt er nu?
Je ontvangt een bevestiging per mail van de gemaakte afspraak.

In deze e-mail worden de afgesproken datum en tijd nogmaals herhaald en het adres waar het pakket opgehaald zal worden. Mocht er toch iets gebeuren waardoor de afspraak je niet meer uitkomt kan je dit zelf wijzigen via de link in de bevestiging. Mocht dit niet lukken kan je natuurlijk ook altijd even contact opnemen met support@returnista.nl om jouw afspraak te wijzigen! Kijk ook altijd even goed in je spambox of de bevestiging niet toevallig daar terecht is gekomen.

Ik wil mijn eigen geplande ophaalafspraak annuleren.
Je kunt een ophaalafspraak tot 23.59 uur op de dag vóór de dag van de afspraak annuleren. Na 23.59 uur zijn de routes van onze chauffeurs gemaakt en kunnen we jouw afspraak niet meer annuleren. 

Indien je betaalt hebt, kan Returnista vanaf dat moment je geld helaas niet meer terugstorten.

Het pakket is niet opgehaald, wat moet ik nu doen? 
Wat vervelend dat het pakket niet opgehaald is! We helpen je graag aan een nieuwe afspraak. Je kan hiervoor contact opnemen met  support@returnista.nl

Daarnaast vragen wij jou zelf ook altijd even kritisch te kijken: kan de koerier het adres makkelijk vinden? Doet de deurbel het? Dat maakt het ophalen van jouw pakket namelijk een stuk makkelijker!

Waar kan ik de status van mijn retourzending inzien?
Wanneer jij jouw pakket aflevert bij het drop-off punt zal je altijd een afleverbewijs ontvangen. Dit werkt hetzelfde wanneer de koerier langskomt om jouw pakket meenemen. Het afleverbewijs laat zien waar het pakket naar toe gaat en bevat een Track and Trace code. Voor DHL zendingen beginnen deze met JVGL, voor UPS beginnen deze met 1Z.

Door de Track and Trace code in te voeren op de website van de koerier kan je jouw zending volgen.

voor DHL: 
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/volg-je-pakket?lc=nl-NL
DPD: https://www.dpd.com/nl/nl/ontvangen/volgen/

Heb je geen afleverbewijs gekregen en dus geen Track en Trace code? Neem dan contact op met support via  support@returnista.nl.

Ik heb mijn pakket weer terug thuis ontvangen, wat moet ik nu doen? 
Oei! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Jouw pakket is waarschijnlijk terug gekomen omdat er nog oude labels op het pakket zaten. Graag vragen wij jou alle labels van je pakket te verwijderen of onleesbaar te maken. Daarnaast kan je contact opnemen met support via  support@returnista.nl om kosteloos een nieuwe ophaal afspraak of retourlabel te ontvangen.  
Is het ontvangen artikel toch niet helemaal wat je ervan had verwacht? Je mag het dan altijd terugsturen. Ongebruikt, netjes verpakt en voldoende gefrankeerd. De directe retourkosten zijn voor eigen rekening; deze worden niet vergoed. Voor een gereduceerd retourtarief verwijzen we je naar deze https://mamaloes.returnista.nl/.

Mocht je een klacht hebben over een artikel neem dan eerst contact op met onze Klantenservice.

 (Bovenstaande voorwaarden zijn gewenst, maar niet dwingend voor het herroepingsrecht, artikel 7 in onze Algemene voorwaarden)
Voor het terugsturen van het product kan je onze retourinformatie lezen. Wanneer jouw pakketje retour is gekomen bij ons zullen wij het aankoopbedrag terug storten. Je kan in de tussentijd dan dus alvast het artikel naar keuze zelf bestellen zo heb je het zo snel mogelijk in huis.

(Bovenstaande voorwaarden zijn gewenst, maar niet dwingend voor het herroepingsrecht, artikel 7 in onze Algemene voorwaarden)
Wanneer een product beschadigd of gebruikt is of er is op de productdoos geschreven kunnen wij deze niet meer als nieuw verkopen aan de klant die hem graag had willen hebben. Dit zal een showroommodel worden. Hierdoor zullen wij ook niet het volledige aankoopbedrag terugstorten aan je, maar slechts een deel hiervan. Dit wordt door onze retourafdeling bepaald aan de hand van de schade. We zullen je per e-mail hierover op de hoogte stellen en je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het product dan alsnog terug te ontvangen.

(Bovenstaande voorwaarden zijn gewenst, maar niet dwingend voor het herroepingsrecht, artikel 7 in onze Algemene voorwaarden)

Winkels

Wat leuk dat je langs een van onze winkels wil komen! Alle informatie over onze winkels vind je hier
Jazeker! Onze collega’s uit de winkels helpen je graag telefonisch verder. Elke winkel heeft haar eigen telefoonnummer. Deze vind je op onze winkelpagina.

Krijg je niet gelijk iemand te pakken aan de telefoon? Dan zijn we druk bezig met de klanten in de winkel te helpen. Bel je over een paar minuten opnieuw?
Onze klantenservice kan helaas niet zien wat onze collega’s allemaal in de winkel hebben liggen. We hebben een ruim assortiment, maar we kunnen helaas niet alle producten in onze winkels neerzetten. Ben je op zoek naar een specifiek product? Bel dan van te voren naar de gewenste winkel, om er zeker van te zijn dat het aanwezig is.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen? Bestel dan een dag van te voren het product op onze webshop en kies voor “Ophalen in de winkel”. Dan nemen onze collega’s van de winkels jouw bestelling de volgende dag mee naar de winkel*. Je krijgt een telefoontje of een e-mail met het bericht dat het klaar staat voor je. Dan kan je het product bekijken en als het naar wens is kopen.

*Onze winkel op Urk wordt twee keer per week bevoorraad. Wanneer je een bestelling plaatst en kiest voor het ophalen in winkel Urk dan zal je een berichtje krijgen wanneer je bestelling klaar ligt.
Wij hebben enorm veel producten online staan en kunnen niet alle producten als showroom model uitzetten in onze winkels. Mocht je opzoek zijn naar een specifiek product, bel dan de gewenste winkel. Dan weet je zeker of het product als showroom model in de winkel uitgezet staat.
Wil je liever je bestelling ophalen in een van onze winkels? Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Je kunt via onze webshop je bestelling plaatsen en kiezen voor “Ophalen in de winkel”. De volgende dag nemen onze collega’s van de winkels* jouw bestelling mee naar de winkel. Je krijgt een telefoontje of een e-mail met het bericht dat het klaar staat voor je. Dan kan je het product bekijken en als het naar wens is kopen. 

*Onze winkels in Utrecht en op Urk worden twee keer per week bevoorraad. Wanneer je een bestelling plaatst en kiest voor het ophalen in winkel Utrecht of Urk dan zal je een berichtje krijgen wanneer je bestelling klaar ligt.

Winacties

Wij houden winacties op onze sociale kanalen zoals Facebook en Instagram om onze grote doelgroep te kunnen bereiken. Facebook is een ideaal middel om veel mensen te bereiken en hierop eenvoudig ook de winnaars bekend te maken en contact te leggen met de winnaars. Wil je meedoen? Zorg dan dat je op de winacties op Facebook/Instagram reageert en wie weet ben jij de volgende winnaar van een prachtige prijs.
Wij gebruiken een online tool die voor ons de winnaar(s) kiest. Deze tool is zo gemaakt dat dubbele reacties eruit worden gefilterd en het dus niet uitmaakt hoe vaak je reageert. Iedereen maakt dus even veel kans, mits je aan alle voorwaarden hebt voldaan. Wie weet ben jij de volgende winnaar?! 
Wij houden winacties op onze sociale kanalen zoals Facebook en Instagram om onze grote doelgroep te kunnen bereiken. Facebook is een ideaal middel om veel mensen te bereiken en hierop eenvoudig ook de winnaars bekend te maken en contact te leggen met de winnaars. Wil je meedoen? Zorg dan dat je op de winacties op Facebook/Instagram reageert en wie weet ben jij de volgende winnaar van een prachtige prijs.
Natuurlijk heb je op de winactie producten dezelfde garantie als dat je ze koopt. Mocht je onverhoopt beroep moeten doen op de garantie kan je contact opnemen met onze klantenservice. Geef dan even aan dat je het product hebt gewonnen. Zo kunnen wij de order van je product snel terug vinden en het voor je oplossen.

Contact

Onze klantenservice is telefonisch 013-2205959 bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 – 17:00 uur.  Ook zijn we tijdens openingstijden te bereiken via de chat of contactformulier op onze website. Mocht je liever willen mailen? Dan is dat ook geen probleem. Wij proberen e-mails te beantwoorden binnen 48 uur. Soms kan een reactie per e-mail iets langer duren wanneer het druk is. Meer informatie vind je op deze pagina
Wanneer je vanuit het buitenland naar Nederland wil bellen, vergeet dan niet om de landcode (0031 - ) voor het nummer te zetten. Dus bel naar  0031 13 220 59 59.