Heb je een vraag? MamaLoes weet raad!

Ons Team Klantenservice hoort en ziet dagelijks een heleboel vragen voorbij komen... Hieronder staan de meest gestelde vragen over het bestellen, betalen, bezorgen of afhalen van je bestelling.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven de €39,- berekenen wij geen verzendkosten. Daaronder betaal je voor verzending binnen Nederland € 3,95 per bestelling en voor verzending naar België € 4,95 per bestelling.*

* Let op: voor complete babykamers en bepaalde grote meubels gelden afwijkende verzendkosten. Wanneer je ervoor kiest om deze artikelen te laten bezorgen, worden er hogere bezorgkosten in rekening gebracht. Dit wordt altijd bij het artikel vermeldt op onze website. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om deze artikelen zelf op te halen in één van onze winkels. Dit is vanzelfsprekend kosteloos.

Wanneer kan ik mijn bestelling in huis verwachten?

99% van de artikelen is bij ons standaard op voorraad. Als je betaling is goedgekeurd, versturen wij je bestelling (op werkdagen) binnen 24 uur.

Wanneer je bestelling en betaling op werkdagen voor 22:00 uur afgerond zijn, wordt het pakketje nog dezelfde dag aan PostNL overgedragen, zodat je het de volgende dag in huis hebt. Ook op zaterdagen worden onze artikelen door PostNL bij je bezorgd. Mocht een artikel tijdelijk uitverkocht zijn, dan stellen wij je hiervan op de hoogte per e-mail.

Let op: als je kiest voor de optie 'Vooraf Overmaken' wordt de bestelling niet direct verzonden. Pas als wij de betaling ontvangen hebben, wordt de bestelling verder verwerkt. Afhankelijk van de verwerkingstijd tussen verschillende banken, kan hier na overmaken een paar dagen overheen gaan.

Let op: in Nederland en grote delen van België wordt post bezorgd op zaterdag. In bepaalde delen van België wijkt dit af. Ontvang je normaal gezien nooit post op zaterdag? Dan zal dat helaas ook gelden voor je pakketje van MamaLoes.

Let op: bestel je op zaterdag na 16:00 uur of op zondag? Dan heb je je bestelling niet op maandag, maar op dinsdag in huis. 

Ik wil bestellen, maar als ik (via iDEAL) betaal staat er dat ik betaal aan Pay.nl in plaats van aan MamaLoes & Kids. Is dit juist?

Dat is juist... iDEAL is een service die geleverd word door Pay.nl. Zij controleren voor ons het betalingsverkeer. Zij incasseren dus het bedrag van jouw rekening en betalen aan ons.

Ik heb een bestelling gedaan en de optie 'vooraf overmaken' aangevinkt, hoe nu verder?

Als je in het bestelproces de optie ‘vooruit betalen’ hebt aangevinkt, ontvang je na afronding van je bestelling automatisch een bevestigings-e-mail van ons. In deze e-mail vind je alle benodigde bankgegevens. Zodra we je betaling hebben ontvangen, versturen wij je je pakketje direct naar je op.

Kunnen de producten ook afgehaald worden?

Jazeker! In beide winkels, zowel Breda als Goirle, bestaat de mogelijkheid om een online bestelling af te halen. Dagelijks staat ons verkoopteam voor je klaar om je ook daar van uitleg en advies te voorzien. Je kunt je bestelling afhalen tijdens openingstijden van de winkels.

Hoe kan ik in de webshop mijn MamaLoes Cadeaubon verzilveren?

De MamaLoes Cadeaubon kun je niet alleen in onze winkels in Breda en Goirle uitgeven, maar natuurlijk ook in onze webshop! Op iedere cadeaubon staat een cadeauboncode, met deze code worden de cadeaubonnen verwerkt. Zowel in de winkel als online.

Als je de cadeaubon in onze webshop wilt verzilveren, ga je een bestelling plaatsen. Je plaatst het artikel of de artikelen die je wilt hebben in je winkelmandje en vervolgens klik je op ‘Bestellen’ of binnen het winkelmandje zelf op ‘Afrekenen’. Je komt dan in een scherm met als kop “Bestelling afronden & veilig betalen”. Hier vul je al je adresgegevens in voor de verwerking van de bestelling. Je kiest o.a. of je het pakketje wilt ophalen in de winkel of dat je het door PostNL wilt laten bezorgen.

Bij de betaalmethode kies je voor ‘Vooraf Overmaken’, je krijgt dan meteen een ‘pop-up’ met instructies maar na het plaatsen van de bestelling volgt er ook nog een e-mail met deze instructies.

In de laatste stap vermeld je in het Opmerkingenveld dat je een cadeaubon wilt verzilveren, onder vermelding van de cadeauboncode die achterop de cadeaubon staat. Wil je slechts een deel van het bedrag inwisselen, of zijn er andere bijzonderheden? Vermeld die dan ook hier. Je mag zelf het bedrag van de cadeaubon in mindering brengen op het totaalbedrag en dat bedrag overmaken volgens de instructies in de e-mail. De bestelling wordt verwerkt als de betaling ontvangen is.

Hoe verzilver ik de kortingscode die ik op internet heb gevonden?

Niet. Leuker kunnen we het niet maken… MamaLoes werkt helaas niet met kortingscodes. Wij proberen de prijzen in onze webshop altijd zo scherp mogelijk te hebben en te houden en eventuele kortingen of aanbiedingen zijn altijd al in de verkoopprijs verwerkt.

Kortingscodes die je vindt op websites zoals ‘kortingscode.nl’ zijn helaas nep. Wij werken niet samen met deze bedrijven en zij opereren zonder onze toestemming. Wij hebben meerdere malen geprobeerd contact te leggen, maar helaas zonder succes.

Heb je een kortingscode gevonden? Ga a.u.b. niet zelfstandig de korting berekenen op je bestelling. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe zit het met garantie?

Ondanks de strenge selectie op kwaliteit is het onvermijdelijk dat er defecten of klachten ontstaan. Daar zijn we ons zeker van bewust. Vandaar dat wij je dan ook (tenzij anders vermeld) volledige garantie bieden op je aankoop. De meeste merken werken met een 1 jaar fabrieksgarantie, maar ook daarbuiten zal ons team van servicespecialisten alles op alles voor je zetten om de ontstane defecten volledig naar tevredenheid op te lossen. Vanzelfsprekend wel binnen alle redelijkheid van de verwachte levensduur van een product.

De originele factuur, die je na aankoop per e-mail ontvangt, is tevens je garantiebewijs (zie ook de algemene voorwaarden).

Kunnen artikelen ook worden geretourneerd?

Ja, bij MamaLoes is het uiteraard altijd mogelijk om te ruilen of te retourneren. In principe geldt hiervoor een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst bestelling. Voor een goede afhandeling is het belangrijk dat de producten die retour komen correct verpakt worden. Onrespectvol ingepakte retourpakketten worden niet in behandeling genomen. Verpak het product dus altijd in de (onbeplakte, onbeschreven) originele productverpakking en vervolgens - samen met het Retourformulier - in een nette, stevige oververpakking.

De volledige retourprocedure en -voorwaarden vind je op deze pagina.

En hoe zit het met de portokosten van een retourzending?

Is een artikel toch niet helemaal wat je ervan verwacht had? Je mag het dan altijd terugsturen. Ongebruikt, netjes verpakt en voldoende gefrankeerd. Voor de portokosten van een retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk.

Hebben wij je het verkeerde artikel toegestuurd? Is het artikel niet compleet, beschadigd of defect? Sorry daarvoor! Laat het ons Team Klantenservice weten, we lossen dit graag voor je op. Wanneer je ervoor kiest om een vervangend artikel te ontvangen, krijg je van ons per e-mail aanvullende retourinformatie toegestuurd. In zo’n geval hoeft u de portokosten voor de retourzending niet zelf te betalen.

Let op: op onze kosten retourneren mag alleen met toestemming (per e-mail) van onze Klantenservice. Wordt er iets op onze kosten teruggestuurd, terwijl dit niet vooraf afgesproken is? Dan houden we het retourbedrag van €3,95 in op de ontvangen producten bij de terugbetaling.

De volledige retourprocedure en -voorwaarden vind je op deze pagina.

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar het artikel zit niet in de originele doos. Is het wel nieuw?

Jazeker! Alleen sommige artikelen worden bij ons aangeleverd in een overdoos met 4 of 6 stuks, dus dan moeten wij deze inderdaad overpakken in andere dozen. De producten zitten echter wel in de originele productverpakking en zijn, tenzij anders vermeld, altijd nieuw en ongebruikt.

Staat je vraag er niet tussen? Stuur hem dan in via het contactformulier. Wij zullen onze uiterste best doen om deze binnen 24 uur te beantwoorden. Je kunt bij (spoedeisende) vragen natuurlijk ook altijd even bellen met onze klantenservice via 013-220 59 59, of stuur een e-mail naar klantenservice@mamaloesbabysjop.nl.